A páciens-nyilvántartó rendszer beindításához szükség van arra, hogy a Google-fiókjában létrehozzon egy külön naptárt a foglalások megjelenítésére. Ez ilyen módon elválik a privát naptárjától: csak az új naptár, amit a rendszer (és az asszisztense) láthat.
Az új naptárt publikussá kell tenni: ez nem azt jelenti, hogy bárki elérhetné, hanem hogy a naptár pontos azonosítójának ismerete elég ennek a naptárnak a kezeléséhez (nincs szükségünk a Google fiókjának a felhasználónevére és jelszavára).
Amire nekünk a beállításhoz szükségünk van (kérem küldje el email-en), az a "Calendar ID": a hivatkozott videó 1:23-tól mutatja, hogy ezt hol lehet megtalálni.
2. Jogosultságok beállítása
A használat előtt szükség van egy jogosultság-beállításra a Google naptárjánál (ehhez mi nem férünk hozzá, nem tudjuk állítani):
a naptár nézetnél a jobb felső sarokban a kérdőjel és a hónap között látható egy fogaskerék ikon: erre kattintva lehet a beállításokhoz jutni
a beállításoknál a bal oszlopban ki kell választani a megfelelő naptárt (ami a rendszernek lett létrehozva), és ott a "Naptárbeállítások"-ra kattintani
a jobb oldali részen lefelé görgetve lesz egy "Megosztás adott személyekkel" szakasz
itt az alsó "Személyek hozzáadása" sorra kattintva kérem adja hozzá az alábbi két email-címet:
◦ google-api@gmaps-test-1523519451348.iam.gserviceaccount.com
◦ office@eniport.hu
(az első a rendszer azonosító-címe, a második az én Google-azonosítóm a tesztelés idejére, hogy az esetleges hibákat manuálisan javítani tudjuk). Fontos, hogy a rendszer számára létrehozott naptárhoz kerüljenek be ezek az azonosítók (és ne a privát naptárjához).
mindkét most hozzáadott cím mellett a legördülő menüben a "Módosítás és megosztáskezelés" módot kell kiválasztani.